fabryka silybenefit

poniedziałek 24 Lip 2017

Sauna

sauna wrocławSauna-sposób na regenerację ciała!

Sauna ma działanie zbawienne, ale trzeba pamiętać, że jest to dość mocny bodziec dla organizmu i trzeba z nim uważać, aby osiągnąć zamierzony efekt treningowy lub regeneracyjny.

Nie zapominaj, że po tre ningu ciało musi mieć czas na zregenerowanie się.

Pobyt w saunie świetnie relaksuje i przygotowuje organizm do walki z infekcjami. Jest to szczególnie ważne dla osób, które stawiają na aktywny tryb życia. Wysoka temperatura powoduje rozszerzenie się naczyń krwionośnych oraz przyśpieszenie krążenia krwi, dzięki czemu mięśnie są znacznie lepiej odżywione, co z kolei przyspiesza ich regenerację.

Dlatego tak ważne jest, by uwzględniać w swoim treningowym tygodniu również takie dni, w których ciało odpoczywa. Po pierwsze, pobyt w saunie zmniejsza potreningowy ból mięśni. Warto przy tym zwrócić uwagę, że do sauny lepiej wybrać się dzień po intensywnym treningu lub przynajmniej kilka godzin po nim.

Sauna sucha, znajdująca się w naszym klubie, fachowo zwana fińską - jest świetna dla osób, które dobrze znoszą wysokie temperatury, sięgające 90- 100 stopni, przy wilgotności 5- 10%. W takiej saunie skóra oczyszcza się szybciej ponieważ obficie wydziela się pot.

Przeciwwskazaniem do korzystania z sauny fińskiej jest problem z naczynkami krwionośnymi.

Pamiętaj, by z sauny korzystać z umiarem, przyzwyczajając ciało do temperatury stopniowo.